El president de la Generalitat i candidat d'Esquerra, Pere Aragonès, durant l'acte central a Pineda. MARC PUIG.

En l’acte central de la campanya electoral del 12M, el president i candidat a la reelecció ha cridat a votar Esquerra Republicana perquè “si voteu els de les retallades, tornaran les retallades, i si voteu els de la Moncloa, ens manaran des de la Moncloa”

“N’hi ha que parlen de decadència però els deu anys de decadència vindran si el 12M no guanya Esquerra Republicana. Per tant, a votar el 21M en defensa del nostre país, a votar per continuar amb la Generalitat republicana de Macià, de Companys, d’Irla i de Tarradellas”. Així ha reivindicat el vot per Esquerra Republicana el President de la Generalitat i candidat a la reelecció, Pere Aragonès, durant l’acte central de la campanya a Pineda de Mar, el municipi on va néixer i on viu.

Aragonès ha defensat que el Govern que encapçala ha treballat pel benestar i la justícia social, i ha aconseguit acabar amb les retallades que es van iniciar fa 14 anys. “Podem dir ben orgullosos que Esquerra republicana ha acabat amb les retallades en aquest país”, i ha afegit que aquesta feina es pot veure en realitats concretes que milloren la vida de la ciutadania en àmbits com la sanitat, l’educació, la seguretat o l’habitatge.

Per això, ha cridat a votar Esquerra Republicana per continuar aquesta feina i ha advertit que “si voteu els de les retallades, tornaran les retallades, i si voteu els de la Moncloa, ens manaran des de la Moncloa. Per tant, voteu a favor de Catalunya”.

Aragonès: “Els deu anys de decadència vindran si el 12M no guanya Esquerra Republicana”

Junqueras: “Hi ha projectes que són molt personalistes i obliden que el nostre és un projecte de país”

“Altres formacions polítiques enyoren la Catalunya dels 6 milions d’habitants, no pas perquè aquella Catalunya fos millor que la d’ara, si no perquè enyoren els privilegis que ells hi tenien. Nosaltres voldríem que tots els privilegis i drets fossin no per uns o pocs, o per uns partits i unes elits polítiques, si no que fossin per a tothom”, ha expressat el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras.

Ha lamentat que en aquesta campanya electoral s’està veient que hi ha partits que centren tota la seva campanya en “l’exaltació d’un determinat dirigent i que tot sembla que depengui de Sánchez o de Puigdemont”. “Hi ha projectes que són molt personalistes i obliden que el nostre és un projecte col·lectiu, un projecte de país”. En aquest sentit, ha assegurat que Esquerra Republicana vol construir un projecte que es dirigeix a tota la societat catalana perquè “si no som capaços de construir una proposta que interpel·li al conjunt de la societat la victòria del nostre país és una mica més difícil”.

Rovira: “Doneu-li més força al president Aragonès, que ens portarà encara més lluny”

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, exiliada a Ginebra, ha reivindicat la figura del president Aragonès perquè ha aconseguit fites històriques per fer avançar el país. “El president Aragonès és l’únic president de Catalunya que s’ha assegut davant d’un president espanyol i li ha dit: ‘Has d’acabar amb el conflicte polític entre Catalunya i l’estat espanyol, i ho has de fer amb un referèndum’”, ha expressat. I per això, ha demanat que continuï al capdavant del Govern. “Doneu-li més força, que ens portarà encara més lluny, acumulem la força al seu voltant, al voltant del seu lideratge”, ha conclòs.

En l’acte, també ha intervingut la vicepresidenta de la Generalitat, Laura Vilagrà, que ha afirmat que només Esquerra té un lideratge sòlid i determinat. “Mentre uns venen fum -Junts- i els altres venen tornar a receptes del passat -el PSC-, Esquerra Republicana és present i futur, és un present net de corrupció, això no ho poden dir ni uns ni altres”.

Per la seva banda, el candidat pel Marsme Albert Pla ha sostingut que en aquests tres anys de Generalitat republicana s’ha demostrat que “Esquerra Republicana sap governar i que ho ha de continuar fent perquè la transformació verda, feminista, democràtica i social que vam començar fa tres anys ha de continuar”.

Ha obert l’acte la diputada al Parlament Mònica Palacín, que ha assenyalat que en aquestes eleccions la ciutadania de Catalunya ha de triar entre “seguir endavant o tornar enrere”. Entre el model que representa la sociovergència, “que no treballarà per combatre les desigualtats i no treballarà per tots nosaltres”, i el projecte republicà liderat pel president Aragonès.